Fastighetsanställdas förbund, vad är det för fel på er!?

Fastighetsanställdas förbund har ett allvarligt fel i sitt företag... deras anställda kan inte läsa eller göra en enkel sökning.
De som jobbar här i Linköping är dock väldigt bra och hjälpsamma.
Jag skickade in papper att jag ville gå ur deras fack ungefär den 15 juni, började som lärling den 10 och fick papper av han på byggnads ungefär den 13. Den 30 juni gick jag alltså ur fastighets-facket då det måste vara i slutet på en månad man gör det, den 1 juli gick jag alltså in i byggnads-facket istället.
Men ändå fortsätter jag få räkningar från fastighets på en summa på 262 kronor. Betalade in den i juli för att jag tänkte att det va nåt gammalt som blivit över, men när jag sen pratade med han på fastighets här i stan sa han att dom pengarna skulle jag inte betalat in och skulle få tillbaka dom. Ändå fick jag en ny räkning för augusti på 262 kronor igen. Pratade med en på fastighets i stan idag och hon tyckte det var lustigt och jag ska strunta i att betala den.
Dom har dessutom krånglat till det med övergången till byggnads a-kassa, mina papper har inte skickats vidare från fastighets till byggnads. Fick hem en lapp från byggnads för ett tag sen att om det inte görs innan 08-08-31 kommer jag att stå på ruta 1 och inte ha en enda dag, alltså behöva jobba i ett år för att kunna få full a-kassa.

Idag kom jag hem och hade fått ett brev från fastighets. Äntligen har allt löst sig tänkte jag men neeeeeej.
Jag hade fått en lapp om en jävla försäkring inom fastighets och om man inte skickar in svarslappen och tackar nej kommer försäkringen komma igång vilket datum det nu var.

Var i helvete ligger problemet!!?? Kan dom inte se att jag gick ur deras fack för snart 2 månader sen!?

Skulle inte bli förvånad om det kommer hem nån försäkrings-räkning från dom efter det där datumet så man kommer få ringa ännu mer onödiga samtal.

I-lands problem möjligen, men jag är så jävla trötta på dom nu. Har vart krångel sen dag ett.
Tacka fan för att han på kontoret här i Linköping är bra iaf.

Gaaaaah. Var tvungen att lufta tankarna lite. tackarrr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback