Jag blir rädd för tjejer

Jag blir fan rädd när jag läser blogg efter blogg skrivna av en massa olika tjejer där dom tar upp Blondinbella och övergreppet hon skrivit om. Läser hennes blogg lite då och då. Hon har ju nu varit utomlands och skriver att hon blivit utsatt för övergrepp. Det är flera bloggar som anser det vara ett PR-trick.
En del skriver att "om hon nu blev utsatt för övergrepp får hon skylla sig själv med tanke på den där korta, u-ringade klänningen hon hade" osv osv. Det är alltså TJEJER som sitter och skriver det här, tjejer som lika gärna skulle kunna råka ut för det själva.
En annan tjej skrev i sin blogg att "det va säkert bara nån kåt italienare som tafsade lite på hennes bröst och så fick hon det till att det var ett övergrepp". Sen när är det ok att någon okänd tafsar en på brösten? Är det sånt som 14-20åriga tjejer låter killar göra nuförtiden?

En del skriver också om att det är oansvarigt att skicka iväg sina omyndiga barn på semesterresor där dom festar och visst det kan jag hålla med om till viss del. MEN dom kan lika gärna festa i "smyg" här hemma och bli antastade utanför sin egen dörr. Av sin egen pojkvän, kompis, bekant, okänd.
Det finns övergrepp överallt inte bara utomlands. Som jag har förstått det är den vanligaste formen av övergrepp inom bekantskapskretsen.

Jag blir rädd för dagens tjejer helt enkelt, som tycker att hon får skylla sig själv

Jag mår tar mig fan illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback