Bestäm dig Lovisa, bestäm dig!!

Är ledig idag så vi åkte hem igår istället. Jätteskönt tänkte jag hela dan igår, få sova ut och bara slappa
och veta att man KAN göra det. Istället har jag ångest för att jag bara sitter hemma.
Det är skitfint väder så skulle va skitmysigt att bara gå ut och gå, men känner inte för att göra det själv.
In till stan kan jag inte heller gå, inget där att göra.
Hade lika gärna kunnat vart i Skövde, jobbat och sen åkt hem.

Igår kom det fram en kille från ett företag i sthlm som va där och kollade efter praktikanter och lärlingar.
Började prata på och fråga en massa. Han var också imponerad av mitt jobb när jag bara hade gått så kort
tid.. sånt behöver man få höra:) Sen frågade han hur lång tid jag hade kvar på utbildningen, om jag hade bil, var jag bodde osv. jaja kul att höra iaf, även om jag aldrig skulle vilja jobba i sthlm.

Micke (lärare) den jäveln trodde inte på att det va rakt det jag gjort (gör diagonalsättning nu) men när han kolla med vattenpasset va det
bara inse fakta, att jag är nog faktiskt lite sådär översmart;) Nu kommer ju inte han läsa det här men pikade honom igår när jag kunde ställa in graderna på kakel-skäraren och inte han som ju faktiskt är lärare.
Sen har jag ju även fått rätta till andra i veckan med mina über-smarta kommentarer;)
Jag är en sån där riktigt jobbig människa som kan och vet bäst, haha nevars, men är det nåt som är självklart måste jag ju påpeka det:P Det är dock många gånger jag biter mig i tungan för att inte säga nåt.

Idag ska jag ut till mor och far i Ljungsbro och klippa toppar och färga hår. Undrar om mamma har fattat att hon ska färga och klippa också, har ju faktiskt bara bett henne köpa hårfärg:P
Blir att käka där med. Hade tänkt sova där men har tvättstugan imorn kl 12 så skönt att sova hemma då. Beror iof på om dom vill skjutsa hem mig ikväll, annars är det rätt kört. Kan inte riktigt ta bussen, om man säger så.

Imorn är det "klassfest" :) är väl iaf en 15 st som kommer, så kan nog bli skitkul. Får dock se om det får bli nyktert för min del då jag inte äger ett öre, traktamentet kom inte idag som det borde gjort. Blir det nyktert lär det också bli en tidig kväll då jag inte klarar av fulla människor när jag själv är nykter, är knappt så jag gör det när jag är onykter. Kul, gå hem tidigt från en fest man själv "anordnat". Jag och Anton som snackade om det här i höstas typ, så på lör blir det alltså hemma hos honom och Frida:)

Nu ska jag gå och ta en dusch, sen fixa till mig och sen hoppas på att jag kan flörta till mig att bli hämtad av mamma, annars kan jag glömma både hårfärgning och mat idag. Häääärligt!

Ha en bra fredag!

image302

image255

Sista bilden är tillägnad 4 mars;)

Kommentarer
Postat av: Jess

Jag som gick förbi hos er på rasten idag. Skulle jag vetat att du var hemma så kunde du gått ut i solen med mig =)men vi syns imorgon iaf! Puss o kram

2008-03-07 @ 16:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback