Köttfärs-enchiladas

Hittade på det här receptet själv, inspirerad av lite olika recept bla tacopaj.

Ingredienser

Tortilla-bröd (medium size)
400g Köttfärs
En påse tacokrydda
2 dl Creme fraiche
4 msk majonäs
1 paprika
1-2 tomater
150g riven ost
(vitlök om så önskas)

Gör såhär:

Sätt ugnen på 175 grader.
Stek köttfärsen och häll på kryddan och lite vatten enligt instruktionen på påsen. (om man vill ha vitlök, ha i det i köttfärsen)
Skär paprika och tomat i bitar.
Blanda creme fraiche och majonäs, häll i paprika, tomat och hälften av den rivna osten. Rör runt.

Ta ett tortilla-bröd. Lägg på lite köttfärs i mitten, sen en klick av creme fraiche-röran. Vik ihop brödet och lägg i en smord form. Gör sen likadant med resten. (För mig räckte det till 6 tortilla-bröd, men det är rätt mättande).
Strö över resten av den rivna osten ovanpå.
Sätt in i ugnen i ungefär 20-25 min, tills osten smält ordentligt.
Servera med sallad.



Kanske inte ser så smakfullt ut haha, men tro mig, det är det:)



Kommentarer
Postat av: Elin - metrobloggen.se/joelin

Det såg gott ut tyckte jag(; Vad ska du göra idag då?(:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback