Läskigt

Idag på jobbet skulle jag, Uffe och Norda riva ner ett räcke på ett tak.
Jag och Norda stod på en ställning, och Uffe va uppe på taket.
Helt plötsligt hör jag och Norda hur det skramlar till och vi vrider huvet till vänster. Då ser vi hur ett räcke ger vika och Uffe ramlar framåtstupa. Han gjorde en volt och landade på skuldrorna.
Vi fick skaplig panik, och bara stirrade på varann först i vad som kändes som en evighet men som kanske bara var 2 sek.
Vi klättrade sen ner snabbt från ställningen och sprang fram till Uffe som låg och skrek av smärta.
Norda ringde ambulans direkt och jag satte mig ner på huk och försökte få honom att ligga still ifall nåt hade skadats i rygg eller nacke.
La min jacka över honom och sen kom även norda och la över sin jacka.
Norda gick sen för att möta ambulansen och jag satt och försökte hålla Uffe lugn. Han skämtade på rätt friskt, men det va antagligen chocken..
Sen kom även skolsyster och försökte också hon hålla honom lugn.
Efter kanske 8-10 min kom ambulansen.. svårt att säga.. adrenalinet va rätt högt, och dom fick ta över medans jag och Norda fick prata med poliserna som kommit dit.

Uffe kördes iväg i ambulans och poliserna spärrade av platsen.

Lite senare på dan kom en man och hämtade mig.. han va utredare på polisen och hade hand om arbetsplatsolyckor tydligen. Han tog med mig till stället där det hände där en kriminaltekniker var och dokumenterade så fick berätta lite vad vi sett. Vi såg ju inte riktigt vad som hände innan fallet, utan bara själva fallet. Men räcket skulle inte kunna ge vika.. så det är helt klart nånstans det gått snett.
Så får se om utredningen dras vidare..

Fick precis höra av Jonte att Uffe brutit en ryggkota och ska opereras imorn. Tydligen inte lika allvarligt som det låter men ändå allvarligt. Lilla Uffe:( Han lär bli borta ett tag å jag kommer sakna honom på jobbet. Så sjukt härlig människa.

Nu har jag iaf hämtat mig lite från chocken.. eller.. det gjorde jag redan på jobbet.. vi snackade igenom det rätt grundligt alla vi andra. Fina killar jag jobbar med <3

http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=5554165&date=&menuids=

Kommentarer
Postat av: Ina

Stackars Uffe! :( Skönt att det gick som det gick ändå eftersom det kunde vart "värre". Men fruktansvärt ändå! =/



HAHAHAH!!! Vad roligt! Vilken ära att få ha vart med som hastigast i en dröm. Haha :D

Postat av: coursework help

This information can be useful for readers. They can avoid such bad situations in their lifes.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback