Som om himlen brann

Det finns en låt som varit med i Melodifestivalen en gång som heter Som om himlen brann.
Ingen av mina kompisar har fattat vilken låt jag menat. Har nån gång tom sjungit på den men det är ändå
ingen som vetat. Nu har jag fått förklaringen. Jag och mamma började prata om den låten och så kollade
hon upp vilket år den var med. Det var tydligen 1992. Då var jag sex år, skulle fylla sju. Hur i helvete kan jag komma
ihåg den låten så väl? Kan ju tom melodin och allt. Mamma frågade "hur går melodin i versen" och det var inga problem för mig att komma ihåg.
Har bättre minne än vad jag trodde:)
Visst det är inget mirakulöst men ändå;D

En lugn kväll i kväll. Ska som sagt till David imorn på dan så är ute i Ljungsbro och ska sova här.
Ser fram emot imornkväll för tror det kan bli skitkul:) Hoppas bara Sandra blir frisk så jag får ha henne med mig.


Har dock inte frågat våran alldeles egen Schlager-Oskar om han kommer ihåg den vilket jag tror att han gör:D
 



En vecka kvar.........

Kommentarer
Postat av: Jess

Hörru, mig har du minsann inte frågat heller. Jag har full koll =) Är nog för att Johanna gillade den o hade deras skiva. Kan det inte vara samma för dig? "Som om himlen brann, som om vi hade egna gudar någonstans, som om hela himlen brann..." =) Hade tom rätt på vilka som sjöng. Ha det så trevligt ikväll vännen! Puss o kram

2008-05-17 @ 19:05:51
Postat av: Sara

Den visste jag med vem den va! Kanske för att mitt största intresse vid den tiden var att leka gymnastik med min kompis i hennes soffa eller på hennes gräsmatta till ett kasettband(!!) med diverse underbar musik, typ den här "sommaren i city" å lillie å sussie!haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback