Döda mig hellre

Det här har seriöst vart en av dom värsta dagarna i mitt liv, om inte den värsta.
Vaknade med sjuklig huvudvärk, tog en tablett i hopp om att det bara va vanlig huvudvärk och gick och la mig igen.
Men nej.. huvudvärken blev värre och värre och jag började kallsvettas och må illa som fan. Till slut fick jag gå upp och spy.
Huvudvärken tonades ner efter det, sakta med säkert, och till slut kunde jag sova en stund till.
Gick upp, hade fortf ont i huvet men inte alls lika farligt som innan.
Efter ett tag somnade jag till i soffan och när jag vaknade va huvudvärken där igen. Ville helt seriöst bara dö för att slippa det, har aldrig haft sån grym huvudvärk. Migrän har jag ofta, men inte sån här migrän. Nu vet jag hur Tobbe känner sig varje gång han får migrän.
Iaf.. gick in och la mig i sängen... men det bara stegrades och stegrades. Till slut åkte Johan till apoteket vid sjukhuset för att köpa migräntabletter.. kände att jag va tvungen att testa, även om ingen migräntablett hjälpt på mig förr. Kunde göra vad som helst vid den tidpunkten för att bli av med den fruktansvärda huvudvärken.
Under tiden han var iväg till apoteket hann jag spy ännu en gång. Kunde känna smaken av morgonens frukost.. härligt va?
Apoteket va självklart stängt så va bara att vänta ut huvudvärken lite. Lyckades somna till och vaknade med lite mindre huvudvärk iaf. Gick upp, gick ungefär hmm.. 10 min kanske, så började det flimra för ögonen, dags för attack nr 3 alltså.
VAD HAR JAG GJORT FÖR ATT FÖRTJÄNA DET HÄR!?;(
Nu har jag legat med öronproppar i öronen, en sån där kylande ögonmask i pannan och med en Johan som klappar på mig.
Just nu känns huvudet rätt bra ändå, så länge jag sitter still.
Är det såhär imorn när jag vaknar också blir det att åka till farbror doktorn för att se så det inte är nåt annat som ligger där inne och skaver. Kanske få receptelagd migränmedicin i annat fall.

Väntar även på att bli magsjuk då Johan kom hem från jobbet i torsdags natt och spydde och hade rännskita hela natten. Hade jag vetat det hade jag nog sovit hemma;) Vore väl en toppenavslutning på helgen, menar den har ju vart så underbart härlig hittills!?

Ne.. Ja ä int bitter


Kommentarer
Postat av: Jess

Stackars vännen då! Hoppas du mår bättre idag i alla fall och att de där magsjukebacillerna aldrig når dig. Ta hand om dig! Puss o kraaam

2009-03-15 @ 08:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback