För pigg

Ok då.. jag skriver väl.. så stefan har nåt å läsa på jobbet;p
kan ändå inte sova!

Torsdag

Bussen avgick  från Linköpings resecentrum kl 12.15.
En varm buss så in i helvete. Efter södertälje tror jag det var behövde både jag
å Sandra gå på toa. Hon gick först.. när hon kom tillbaka drog hon med mig
längst bak i bussen där det va svaaalt å skönt.

Kom sen fram till centralen i El stockholmo.
Där sitter Cissi på ett fik å väntar på oss. Även Martin å hans jobbarkompis Kalle har
anslutit sig till henne.
Då insåg vi alla att vi va hungriga och eftersom Cissi hoppade på kryckor låg Macke D
närmast till hands så så blev det.

Efter det slängde vi in våra väskor i ett fack på centralen och gick vidare inåt stan.
Blev en fika på ett ställe där det egentligen va rätt dyrt.
Sandra kommer ut med en latte till sig själv å en latte å en morotskaka till cissi.
cissi frågar: "Hur mycke kostade det?"
sandra: "det är lugnt, jag bjuder. Kolla priset
Sandra hade då betalat med kortet och fått betala 1 krona och 5 öre för nåt som
egentligen skulle kosta 105. Haha snacka om att det fiket lär gå back om dom
fortsätter trycka fel sådär:P

Efter fikan bestämde vi oss för å gå på bio. Simpsons. Men innan det behövde vi
inhandla alkoholhaltiga drycker vilket vi gjorde efter lite krångel om vilket system som
va närmast med tanke på cissis kryckor.
det blev till slut så att jag å martin gick å köpte priiit medans cissi å sandra köpte
bio biljetter.
Filmen va väl bra.. men njaaa... va lite väl överdrivet..

Efter filmen satte vi oss så på bussen ut till värmdö. Gustavsberg där cissi bor.
Där blev det supar spel med kort å lite festmys.
sen somnade vi gott framåt 3. Jag å martin åt varsitt håll i soffan å cissi å sandra
i cissis säng.

Fredag

Vaknar upp. Mer utsövd än jag trodde jag skulle va. Hör å häpna Martin snarkade inte,
den näst största snarkaren av dom alla. Om det fanns ett VM i snarkning skulle han lätt
komma tvåa. Min pappa skulle vinna:P
Iaf vi begav oss till Gustavsbergs centrum för lite frulle.

Efter det blev det systemet å sen hemgång. Vet inte riktigt vad vi hittade på däremellan..
eller... kommer iaf inte ihåg. Åt iaf mat sen lite senare å sen va det dags å fixa till sig
inför kvällen. Utgång stod på schemat.
Förfest sen in till stan vid 22.50.. aalldeles för tidigt men vi skulle ut på söder så ja;)
mötte iaf upp två av martins jobbarkompisar.. sen in på ett ställe jag inte kommer
ihåg namnet på. Påminde lite om platens stuket fast med bättre musik.
Det är för övrigt väldigt dåligt med x-ider pine/citrus i sthlm:P
sen kom konrad å per aka johnny.
blev inget skaka rumpa och nån av mina vänner, nämner inga namn;p blev lite för fuller..
men det gick över efter lite vatten å lite luft.

När vi tröttnat blev det Mc D (igen) å sen bussen hem som tog aaalldeles för lång tid.
Hade iaf sällskap av Robert per sms. Sandra å martin sussade så sött så:P
Cissi å hennes roomie Petra åkte hem lite tidigare. Cissis fot mådde inte för bra.
Sen blev det sooova.

Lördag

Martin å Sandra fixade sprit i Gustavsbergs centrum medans jag å cissi fixade lite frukost
bestående av antingen pytt i panna eller nudlar. Ok cissi fixade, jag tittade på. eller.. höll
sällskap kan vi säga;)
När de kommit tillbaka å vi hade ätit begav vi oss in till stan för å kolla på Prideparaden.
Så fruktansvärt kul å se å så mycke olika människor.
Lätt värt dom timmarna jag fick stå å trampa på mina stackars fötter. Va helt skakis efteråt
då jag stått upp på samma plats i ca 2½ timme.

Blev att ta en fika på Muggen efteråt. Planera lite inför kvällen.
Hemmafest hos Cissi å Petras kompis Elin.
Grillning å grejer.
Blev å handla i G-bergs centrum, sen hem å fixa iordning oss.
Det tar ett tag när man är 4 tjejer å 1 kille kan jag lova!

Konrad å Johnny kom sen för å hänga på till festen.
Va väl trevligt å så men Lovisas festhumör låg inte på topp. För mycke tankar i huvet som
spökar! Samma som förra lördan.
Jag är tråkig, jag vet, men jag begav mig iaf av hemåt runt 00.20.
Efter det hände lite grejer som jag inte kommer ta upp nu. men det är glömt nu.

Satte på Raise your voice när jag kom hem. så fin film!
vid 2 (???) kom dom andra inklampandes. Dom kom på att dom ville köra singstar.
(kom på nu med att det va det vi gjorde på fredan;p)
skulle inte uppskattat det om jag va granne! för det lät iiinte fint!

Blev lite krångel med sovplatser först men slutade iaf med petra i sin säng, cissi å sandra
i cissis, martin jag å konrad i soffan (det är en stoooooooor soffa)
å så johnny på golvet på ryggkuddarna från soffan!
det gick bra till slut iaf.

Söndag

Vaknade. Åkte in till stan för frukost/lunch. Sen va det dags att ta tåget
hem kl 16.45. Som tur va åkte inte det tåget förbi tälje å nyköping så kom
hem på 2½ timme.
Segt bara å sätta sig i en buss när det va kanonväder!
Hem å vända typ.. sen hen till Johan där han å Robert bjöd mig å Milla på mat. Så tööta.
Vi slapp iaf den hemmagjorda Thaisåsen;) haha
Sen blev det å kolla på Blades of Glory. Helt ok film.
Efter det blev det Parfume. En skitdålig film å vi somna nästan allihop. Förutom Robert
som somna helt;)

Måndag

Jag å Milla gjorde inte mycke vettigt förrän fram på eftermiddagen när Malmsten hämtade
upp oss. Skulle åka och bada.
Ett sött litet gäng bestående av Mig Milla Malmsten Robert Johan å Zekka.
Ute vid Rimforsa typ. Va rena fångarna på fortet å ta sig till själva badplatsen från bilen haha.
Men kul va det. Genom skogen, plankor, vatten, en jäääävla massa mygg.
När vi kom fram till själva badplatsen stod alla å klaga å rev sig på kroppen!
hundra myggbett var.. typ;)
Själv badade jag inte:P
Men det va mysigt som fan där. Bilder i förra inlägget.

efter det åkte vi hemåt. Försökte fundera ut nåt å göra. Ville köra volleyboll men man
va visst tvungen å boka så blidde inget med det serru.
Blev å grilla istället. Vi minus Zekka.
 Sen efter det blev det lite spel. då hade även Milla försvunnit eftersom hon skulle jobba
tidag.
Ett rätt roligt spel. Men är fortf rätt oklart vilken strategi man ska lägga upp.
Jag kom iaf tvåa;) Robert den jäveln vann. å Johan förlora (hahahaa)
hem å sova

Tisdag

Bad i Varamon. så mysigt såå. har dock sand som kliar överallt även fast jag duschat.
Men det är smällar man får ta;) har fått lite bränna iaf:D
Efter det blev det å kolla på film hos Sandra.
The pursuit of happYness. så fin film! love it!
å nu sitter jag här. aaaalldeles för sent som vanligt med ett aaaalldeles för långt
skrivet blogginlägg:P
har även beställt lite grejer från Yves rocher. jiihaa.

dags för sängen. imorn är det tvättstugan som gäller. ååååhh va roligt.

är imponerad om nån läst ända ner hit:P skulle väl va sandra då;)

nattinaatt

Bara några saker till

Gay gay gay gay gay

I röven

Cissis vän hade kommit på att livet blir så mycke roligare om man lägger till
"i röven" efter varje mening. å satan så rätt han har;)

Vad är det som sitter i ett hörn och blir mindre å mindre?
-En idiot som kammar sig med osthyveln

Det var en kille som tog jobb på en bondgård lååångt ute på en ö där det bara fanns män.
Han jobbade där några veckor. Sen en kväll såg han hur alla de andra männen stod i en
ring och klappade händerna och tjoade. Han gick fram för att se vad de applåderade åt.
I mitten av ringen stod en av männen och satte på en ko.
Killen gick direkt därifrån å tänkte med avsmak på det han hade sett, så kan man ju inte göra.
Det gick några veckor till och en kväll upprepades samma sak.
Han tänkte fortf att så kan man absolut inte göra, så äckligt.
Gick några veckor till och killen började bli lite kåt då han inte ens sett en tjej på flera månader.
Han tänkte att det kanske är värt att prova det där med kon ändå.
Sagt och gjort. Han ställde sigg och satte på en ko.
Plötsligt hör han hur nån börjar asgarva bakom honom. Han vänder sig om och där står alla
männen och pekar och skrattar åt honom.
Killen skäms lite grann men säger sen:
"Vad skrattar ni åt? såhär gör ju ni också, det har jag ju sett"
"ja" svarar en av männen. "det gör vi, men inte med Rosa. Hon är ju ful"

Haha lite minnen från sthlm bara;)

Kommentarer
Postat av: Fresa

"I röven" har jag me ett kompisgäng som alltid kör med, det blir jobbigt efter ett tag ;)

Postat av: Maria

Hallå...majjabajja orka osså läsa hela inlägget ;)

2007-08-08 @ 11:25:58
Postat av: Lovisa

fresa: nejdå;)
Maria: duuktig flicka;p

2007-08-08 @ 13:04:54
URL: http://loveijsa.blogg.se
Postat av: Jess

Självklart orkade även lilla jag läsa heela inlägget.. funderade på att strunta i historierna på slutet men kunde ju missa ngt om jag lät bli ;)

2007-08-09 @ 18:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback