Studiebesök i Skövde

Va ju då på studiebesök i Skövde i fredags.. det löste sig med bil sen..
fick låna mor och fars. Robert va snäll och körde ut oss till Ljungsbro för
att hämta den!

Jessica kom och hämtade mig vid ca 7.15 sen bar det iväg.
Vid Borensberg typ stod en buss mitt över vägen men det fanns som tur
var som en liten liten väg som vi kunde åka upp på och komma förbi
annars hade vi blivit rejält försenade.
Följde vägbeskrivningen och allt gick jättebra.. Ringde han somjag skulle
träffa när vi var i Tibro som avtalat. MEN.. efter Tibro.. om inte långt innan
så började vi bli lite tveksamma till den där jävla vägbeskrivningen från eniro.
Den där jävla rondellen fanns ju inte!!!
Iaf.. vi ringde honom och blev guidade rätt.
Så efter lite om och men så var vi där. Fick fylla i lite papper och prata lite.
Sen visade han oss bygghallarna.. å pratade om en massa underlag å andra
saker som jag inte fattade ett skit av vad det egentligen var:P
Han var lite rolig gubben med.. kunde helt plötsligt börja mumla lite smått
för sig själv.. och inne i dom där bygghallarna när alla höll på och jobbade
så var det lite svårt att höra. Men som sagt.. förstod ju inte mycket av det han
sa iaf så spelade inte så stor roll.
Jag och Jessica blev även väldigt häpna när det kommer ut en kille från
ett "övningsrum".. vi tittar först en gång på varandra alla tre.. sen en gång till..
sen blir det ett lite chockat hej från oss allihop.
Då var det en kille från Ljungsbro där vi kommer ifrån som gick på skolan.
Som vi sa.. man känner igen folk så väl när man inte är i sin hemstad.
Aldrig hälsat på människan förr.
Men är bara hoppas på att han är kvar om jag börjar gå där.. så kan jag
åka med honom hem;)
Slutar 14 på fredagar också.. skönt!

Vi åkte och kollade på studentrummen också.. på den första "avdelningen"
som vi kollade var det lite halvskabbigt.. men på andra stället vi kollade där
det bodde utbytesstudenter.. där var det lite fräschare och luktade jul:)
dom åker antagligen hem till jul med så då blir det förhoppningsvis ett
rum ledigt till mig där ifall jag ska gå:D Börjar den 14 januari isåfall.

Sen skjutsade vi tillbaka gubben till skolan och sen hemåt.

Men det kändes bra iaf.. funderar på att bli bara plattsättare faktiskt...
blev lite förvånad över att det bara var 1½ års lärlingstid.
Det som är bra med är att jag får göra min praktik här i stan.

Ska iaf prata med henne på AMS så får vi se.. behöver veta lite mer om
detaljer. Men hon är lite svår att få tag på den damen:P

Hade en bra helg i övrigt med förresten.. var hos johan i lördags
några stycken och lirade guitar hero. det är ju så kuuul:D
sen blev det in till blue heaven där jag lekte med robert, peppe och per.
eller.. peppe och per försvann efter ett tag.
Sen blev det kebabbaren och sen hem och nanna kudde.

men nu är det väl dags att hoppa i säng med antar jag..
har förresten gjort chokladkola idag.. men den smakar inte så mycket choklad
utan mera som knäck och blev inte så stel som det var menat:(
men va fan.. får bjuda hit nån glupsk typ;)

nighty night




Kommentarer
Postat av: maria

Vad är en plattsättare`? Jag tänker på såna som lägger plattor på typ gator...är det sån?
PUSS

2007-12-12 @ 08:28:47
Postat av: Lovisa

nae.. kakel å klinkers:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback