SM i Vattenskidor

Min dag igår började alldeles för tidigt. 8.45 ringde klockan å jag fattade inte först att det
va alarmet. Men så kom jag på... "Visst jävlar...."
Upp å klädde på mig, gjorde iordning mig. Ringde Sandra som lät snäppet grinigare
än mig då hon kalasade på rätt friskt i lördags;P

Blev upphämtad halv 10 av Tessan. en sliten sandra blev upphämtad men som genast
blev piggare då hon fick en kycklingbaguett från en mack!
Sen bar det då av ut mot Ljungsbro.. Tessan hade fått för sig att det skulle va ut förbi Ljung..
men oj va det va fel.
Vi åkte iaf en bit på den vägen sen ringde vi till en som förklarade iaf
liite bättre. Dock sa han "Vid ridskolan ska ni inte svänga alls utan fortsätta rakt fram"
vilket för oss (och för alla som inte svänger vid ridskolan) innebar att åka mot Stjärnorp.
Oj så fel det kan gå.
Vi körde en bit där.. ca 1½ mil.. sen ringde vi igen.. å han sa det att
"jo men det är en bra bit på den där vägen.." ok.. killen är tydligen från skåne så visst
han kanske inte kan sockenmarken så bra här ute:P
iaf så fortsatte vi en bit till.. då VISSTE vi att vi va fel... men det va ingen mening med
å vända om då det va lika bra å åka till Norsholm å ta motorvägen tillbaka. Vilket
vi gjorde..
hann även med å prata med Sandras far om vägen som tydligen stod i tidningen..
så det va bara ta motorvägen till Linköping igen å börja om. När vi kom till Linköping
hade vi då alltså kört Roxen runt. Wohooo bilsemester. hrmhrm

Nu va det myyycke lättare att hitta vägen.. vi fastnade dock i broöppning i Berg i ca 10 min.
Sen kom vi till tävlingen vid 11.30. Det hade alltså då tagit oss 2 timmar å göra en resa som normalt sett tar en halvtimme. Häääääärligt jobbat tjejer;)
Men vi hade kul iaf.

Sen slog vi oss ner för att kolla på Hopp. Satt väldigt oskönt. Men det va kul å kolla på.
Brage som vi va där för å kolla på vann dessutom med ett hopp på 52.6 m. Duktig ponke.
Solen tittade fram en hel del.. å då blev det jättevarmt och skönt.. så fick allt lite färg på högerarmen;)

Man skulle kunna sammanfatta våran lilla resa med "Vi hade iaf tur med vädret.... 2"

Sen åkte vi till stångebro gatukök å köpte mat. Grillspett mmmm
Hem till tessan och kolla film.. vi däcka alla tre:P

Bar av hem till mig runt 19.15 men en övertrött sandra. Visste inte då att hon
va övertrött, men det märkte jag sen då lilla martin kom hit. haha ujujuj
Särskilt vägen till ica för lite chips-inhandlande märktes det;)

Blev iaf å kolla på the skeleton key som dom två inte sett.
ElMartino sov här sen på våran lilla soffa..
han skulle med tåget 5.05 imorse. Han missade det.
oväntat. hade faktiskt satt klockan på 4.15 för å gå upp å väcka honom då jag veeeet
hur han kan va! men tänkte..
"ähh han har ju gått upp så tidigt å åkt till sthlm så jävla många ggr så det är lugnt"
In my face

Själv kunde jag inte sova igår.. alldeles för mycke tankar i huvet.
Funderar på om jag ska ta å flytta till Göteborg eller Skövde ändå..
å gå måleriutbildningen där istället.
Behöver komma bort.. mår inte bra här. Trivs inte
Men vi får se..

Dags å göra nåt av dagen.. invadera sandras lgh kanske? mihiii

Fick iaf se Stjärnorps Slottsruin.. värsta studiebesöket.. typ;)
Jag har ju sett den förr men Sandra å Tessan vart GRYMT imponerade;p

image116

Även denna vackra bild från där tävlingen hölls.. sommar...

image117

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback