Iskall;)

Hittade det här i ett gammalt blogginlägg på lunar när jag satt å läste..



En svensk soldat som låg stationerad i Afghanistan
fick nyligen ett brev från sin flickvän hemma i Sverige.
I brevet stod följande:

"Kära Johan
Jag vet att du älskar mig. Därför blir detta
svårt och skriva. Men jag kan inte ha det i
samvetet längre. Så det är bäst att få det
sagt.. Du har ju varit borta nu i över två år.
Och eftersom avståndet mellan oss är för stort
och vi varken ser varandra eller får ta på
varandra, eller äns höra varandra. Så kan det
inte funka så här. Och du vet att jag
måste fortsätta med mitt liv, jag älskade
dig, men den gnistan har försvunnit. Dessutom
måste jag erkänna en sak till.. som jag vet att
du kommer både bli arg och ledsen över men jag
kan inte ljuga för dig mer: Jag har varit
otrogen mot dig många gånger sedan du for.
Förlåt, men tyvär så måste jag bekräfta att det
är slut nu mellan oss. Jag älskar en annan man
som jag nu bor med och vi ska gifta oss nästa
vecka. Jag förstår dig, det gör jag verkligen.
Men det blir bäst så här. Förlåt. PS: Kan du
vara snäll och skicka tillbaka fotot jag gav dig? / Malin."

Soldaten, som såg lite tagen ut, gick runt bland sina kamrater
Och samlade in alla bilder han kunde få tag på;
på flickvänner, systrar, kusiner, ex, fastrar och mostrar...
Tillsammans med bilden på Malin la han alla 38 bilderna
i ett kuvert med följande meddelande:

"Kära Malin
Jag är ledsen, men jag har fan glömt vem du är.
Var snäll och plocka ut din bild och skicka
tillbaka resten. Hejdå. / Johan."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback