one woman down

Idag förstår ni, så har Lovisa varit på akuten (mest för att det låg närmare än vårdcentralen)

Det var en solig torsdagsförmiddag och Lovisa höll på att lägga en plastmatta. Svisch sa det och
så hade hon en rispa i byxorna. Det gjorde ont på benet med och när hon kikade in i rispan så såg
hon blod och fett. Det hade gått ett ganska djupt hål på benet. Så hon gick upp till sin lärare och sa
att hon skurit sig. Efter att ha tvingats dra ner byxorna inför sin lärare och blivit lite ihoptejpad åkte de
upp till akuten. Där gick det fort och hon fick komma in direkt till en sköterska då de ville se hur djupt
och stort såret var. Lovisa blev lite svimfärdig när hon kollade på såret och såg fettet som bullade upp
i det. Såret var inte så långt så de tyckte att hon bara behövde tejpa ihop såret vilket hon gjorde.
Sen fick Lovisa även en stelkrampsspruta. Efter det fick hon ligga och glo upp i ett tak i trettio minuter innan
hon fick gå och läraren hämtade upp henne igen. Historien slutade lyckligt och inte ens betala behövde hon
göra. Om hon dock behövt göra det hade det varit hennes skola som fått stå för kostnaderna.

En liten saga;)

Får egentligen inte jobba på 2-3 dar då jag inte får "sträcka ut" såret så att det spricker upp, men jag vill
göra klart min matta så jag kan börja på mitt sista badrum.
Dessutom ska jag kakla åt David i helgen så jag får försöka inte böja så mycket helt enkelt.

Om 3-4 veckor går jag på praktik:) jiiihaa

Kommentarer
Postat av: Anonym

KLant fia! Sa ju åt dig o ta de lugnt me den där mördarkniven,jaja hoppas du mår tipptopp iaf ses till nästa helg.

2008-04-24 @ 22:21:56
Postat av: Maria

Men tjejen då, kan man inte släppa dig hemifrån förns det händer nåt ;) hihi
Tur att det gick bra o att du mår bra nu iaf :)
Sänder en extra mysig kram

2008-04-25 @ 07:49:30
Postat av: tess

DU ÄR JU STENHÅRD! hoppas du klarar dig utan för mkt sveda o värk! kram

2008-04-27 @ 01:04:59
Postat av: Jess

Jaha ja, då är vi båda uppskurna då :P dock fick jag sy några stygn. Har dock inte vågat kolla hur många än :P Hoppas du inte har ont iaf & att det gick bra att hjälpa brorsan din. Kram o puss på´re

2008-04-27 @ 11:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback