Dålig människa

Jag är en dålig människa. Har totalt glömt bort dom som inte vet vad det är jag gör om dagarna, var ju faktiskt längesen jag skrev om varför jag skulle flytta.

Hej, Lovisa heter jag, 22 år gammal.
Har nyligen "flyttat" till Skövde för att gå en utbildning till plattsättare.
Men.. du är ju tjej!? tänker kanske många nu. Dock är det nog mest dom som fortf lever på tron att pojkar
jobbar som byggare osv medans flickor jobbar på dagis eller som frisörer.

Hur kom jag då på att jag skulle bli plattsättare?
Jo det är såhär att jag har velat bli målare sen jag gick i tvåan på gymnasiet men det blev aldrig av att jag bytte linje.
Efter studenten har jag sen jobbat på lite ströjobb och sen skitjobbet jag hade som städare i 2 år. Dock väldigt roliga två år om man bortser från själva städandet.
Sen fick jag höra av min vän Sandra att en kille hon känner hade gått utbildning till plattsättare där det ingick lite måleri så att han kunde gå som målarlärling också så jag tänkte att va fan, jag kör väl på det då!
Fixade allting med arbetsförmedlingen och var sen här på studiebesök den 10e (?) december. Då bestämde jag mig för att satsa fullt ut på plattsättare istället.
Sen en månad senare, plus några dar, sitter jag alltså i ett studentrum i skövde och skriver det här inlägget.

that´s the story:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

ahaa! Men jag hade en kompis vars pojkvän pluggade där och han sa att det fanns värsta utestället där :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback