Khao Lak

Läste ut boken igår. Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak
En bra bok. Fick en att förstå lite mer hur det egentligen var där nere och hur lite Sveriges myndigheter egentligen gjorde för att hjälpa till.
Fick en att tänka efter lite med...

Kanske ska man verkligen ta vara på allting man har så att man inte ser tillbaka och ångrar sig sen..
men tro mig, det är svårt när man går hemma utan pengar (i mitt fall i väntan på utbildning och bara telefonjobb)
Det finns liksom inget.. hmm.. vad ska man säga.. värde låter fel men nu använder jag det ändå.
Det finns inget värde i dagarna. Alla dagar är den andra lik. Vad finns det då att ta vara på?
Programmen som går på tv? Nudlarna man åt till middag?
Ne.. mitt liv har vart sämsta nånsin det senaste halvåret. Eller.. iaf från det att jag fick min första a-kassa.

Vill att utbildningen ska ta slut fort så att jag kan börja tjäna pengar.
DÅ kommer jag kunna ta vara på dagarna lite bättre. Iaf kunna ta vara på mina kompisar lite bättre. Eller, alltså, tar vara på dom nu med men ja.. ni fattar.
Kunna hitta på saker utan att kolla ekot i plånboken först (då menar jag inte svindyra saker utan tex bowling).
För jag hoppas att jag blivit bättre på att hålla i pengar nu när jag inte har några.
Med tanke på att jag haft pengar månaden ut nu är väl iof ett bevis på det eftersom jag inte hade det innan.
Men kommer jag bli lika pengablind sen??
Med att kunna hitta på saker utan att kolla plånboken så menar jag inte att jag ska göra det jämt. Vill bara ha möjligheten att kunna göra saker.
Den senaste tiden har jag inte direkt haft några möjligheter.. förrän nu. Nu när jag kan visa vad jag kan!
OM jag nu kan;p
Det återstår att se.

onödigt inlägg? maybe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback