Drömmar

Har alltid varit en som drömt mycket. Även levt mig in mycket i dom genom att prata och gå i sömnen,
men dom senaste dagarna har jag verkligen drömt JÄTTEmycket. Verkliga drömmar också, såna som det känns som man kan ta på, som att det händer en på riktigt. Är också rätt obehagliga drömmar. När jag sen ska berätta om dom går det inte riktigt sätta ord på vad jag drömt även fast jag fortf har bilderna i huvet.
Natten tills igår drömde jag iaf att Anders (Andeeesss) dog. Han klättrade på nån slags ställning som lossnade mer och mer och till slut ramlade han ner. Jag va där då och såg att han bara slog sig lite. Sen helt plötsligt hade jag inte alls vart med där utan Jocke Holm berättade för mig att Anders dött av fallet. När jag sen kom till Anders lägenhet för att vi skulle va säkra på att han verkligen var död så det inte va ett missförstånd låg en lapp där. Den lappen hade jag skrivit. Det sjuka är att i drömmen jag drömde innan jag drömde Anders-drömmen, det va i DEN jag skrev den där lappen så drömmarna liksom flöt ihop. Svårt att förklara men blev obehagligt där, lite som filmen deja vu, fast tvärtom, att jag skickade ett medd in i framtiden istället:P

I fredags morse yrade jag halvt om halvt när Johan skulle gå till jobbet. Hade drömt precis innan att det låg en kniv bredvid sängen så när jag vaknade när han skulle pussa hejdå sa jag
"Föser du in kniven under sängen nu då så jag inte trampar på den?"
"Haha, va?"
"Jaa kör du in kniven under sängen"
"Lovisa, sover du..?"
Där blev jag irriterad (halvt i sömnen halvt vaken) eftersom jag visste ju exakt vad jag sa, jag va ju så pass vaken, jag förstod ju bara inte att jag hade DRÖMT att det låg en kniv där.
"Neee jag är vaken. Åååhh skit i det, det va inget"

Johan bara garva och gick till jobbet. Men han blev förvånad sen när jag kom ihåg allting;)

Jajja.. vet inte riktigt vart jag vill komma.. men tycker iaf att det är jobbigt att ha dom här drömmarna för vet inte vad som är dröm eller verklighet när jag vaknar. Inatt drömde jag att vi va i Afrika och det va fullt med ormar som bet mig i benen. Så jag la mig under täcket och när jag vaknade låg jag just så, under täcket. Sen upptäckte jag att Johan låg bredvid och då blev jag lugn när jag insåg att det va en dröm.

Får köpa en drömfångare till Johan så jag slipper dessa jävla drömmar;p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback