Update

Göteborg va jättebra. Så himla kul att se hur Zekka bor och framförallt att få träffa hennes Daniel.
Han är döv för er som inte visste det, så det va rätt lärorikt. Är RIKTIGT imponerad på Zekka, hon är grym på teckenspråk.
Visst att hon inte kan alla ord men hon kan definitivt föra samtal och då bör det tilläggas att innan hon träffade Daniel kunde hon i princip bara alfabetet.

Vi kom rätt sent i fredags så det blev en slappkväll med lite mat och vin/öl och film. Så mysigt så.
Jag och Johan sov rätt gott på natten jämfört med Milla och Johan som sov på en luftmadrass där luften sakta men säkert sipprade ut så att de till slut låg som två bananer.

På natten drömde jag en dröm.. kommer till den snart;)

På lördagen åkte vi in en sväng till stan. Grabbarna gick och tog en fika och vi 3 gick på klänningsjakt åt Milla. Hon hittade en jättefin skjortklänning och även en röd tunika. Jag hittade en jättefin klänning men tvekade lite att köpa den då den va lite "trådig" på vissa ställen. Zekka gick fram till kassörskan och visade detta så jag fick 200 spänn rabatt!!! 200 spänn va väl lite väl mycke men jag tackade och tog emot. Köper hellre en klänning för 300 än för 500;) Själv är jag för mesig för att våga säga till om sånt:P Så tackar Zekkaaa.
Efter lite mer koll på stan mötte vi upp J och J och gick till ett fik. Käkade lite macka.
Efter fiket tog vi bilen hem till Daniel och gosade lite med Zekkas katter som hon nyss köpt. Hatar katter men ok, dom va söta;)
Åkte sen och handlade mat till kvällen och sen hem för lite nervarvning. Sen in i duschen och fixa fixa. Efter det blev det tacos och sen var förfesten igång.
Daniel hade med sig tre kompisar som också var döva så det va sjukt intressant. Försökte snappa upp lite här och var. Fick ett eget persontecken också;)
Jag hade dock tappat festhumöret lite då jag inte blev nöjd med sminket och sen gick mina strumpbyxor sönder. Grrr. 50 spänn, strl 46-52 pga mina långa ben, och ändå hann jag inte ha på mig dom i mer än 10 min förrän dom sprack. Värdelöst.
Va en trevlig kväll iaf.

På söndagen hade Zekka samling med fotbollen kl 12 så henne hann vi inte se så mycke av:( Men träffar henne snart igen hoppas jag:)
Vi åkte hemåt vid halv 2. Såå skönt att komma hem skapligt.
Blev kebabrulle, film och mys på kvällen. Me like

Drömmen ja. Jag drömde att det va nån som sa till mig att LHC vann med 4-0. I drömmen hade matchen redan spelats alltså. Så på morgonen sa jag "LHC vinner med 4-0 idag". Påpekade det även flera ggr under dagen, bland annat när dom skulle tippa på matchen. LHC vann med 4-0 så jag är med andra ord synsk;) Nu i efterhand ångrar jag att jag inte tippade lite på resultatet iaf, hade ju vart liiite rikare än innan iaf;)

Annars har det inte hänt så mycke i mitt liv. Jobbat. Inte mycke mer än så.

Nu ska jag se på The city och käka choklad.

Har inga bilder från resan men milla har så NÅN kanske dyker upp här;)

Tataa

Kommentarer
Postat av: Zekka

Jag kunde inte alfabetet innan jag träffa Daniel, jag kunde rida och sköldpadda och hur mycket använder man dom orden i vardaglig konversation.. ;)

Älskar dig PÖSSSS

2009-03-13 @ 21:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback